7 exerciții ușoare de făcut la birou

Vezi POZE! Specialistul recomandă! Care sunt cele mai ușoare 7 exerciții de făcut la birou?

Jobul modern presupune în majoritatea cazurilor un birou și un calculator, în fața căruia stăm câteva ore pe zi. Din această cauză avem dureri în anumite zone, avem disconfort în alte zone și ne simțim mușchii atrofiați.

Mereu simțim nevoia să ne întindem, să ne dezmorțim. Orice medic recomandă celor care au un job ce tinde spre sedentarism să ia scurte pauze, să ne dezlipim ochii din fața laptopului și să facem puțină mișcare.

Avem 7 exerciții ușoare pentru a scăpa de încordarea provocată de scaunul de birou:

Înainte de toate putem executa câteva mișcări de întindere/încălzire/relaxare pentru mușchii gâtului și încheieturi. Cele clasice, pe care le știm toți. Apoi trecem la exercițiile propriu-zise.

1. Ridicarea pieptului.

Style: "Neutral"

Poziția este ca în poză. Pe un scaun, rezemați mâinile pe mânerele laterale, cu talpa picioarelor în contact total cu solul. Ușor, ridici pieptul înspre tavan, însă ții picioarele la locul lor, mâinile acolo pe mânere și bărbia îndreptată spre podea (cu alte cuvinte nu ridici privirea, nu întinzi gâtul). Menține această poziție timp de 10 secunde, apoi relaxează-te și repetă mișcarea pentru înca 8 ori (8 repetari).

2. Retragerea umerilor.

Style: "Neutral"

Poziția este ca în poză. Pe un scaun, iei poziția de la numărul unu, doar că de această dată pui măinile în brău/talie și îți retragi umerii în spate, cât poți de mult, strângi cât poți de tare, astfel încăt să îți întinzi mușchiul pieptului. Menții 10 secunde poziția, te relaxezi, după care repeți mișcarea de înca 8 ori (8 repetari).

3. Retragerea bărbiei.

Style: "Neutral"

Poziția este ca în poză. Plecarea se face la la poziția numărul unu. De această dată ne jucăm cu bărbia, capul și gâtul. Menținem nivelul bărbiei paralel cu podeaua și începe să ne retragem capul, gâtul și bărbia spre interior (ATENȚIE: NU ÎN JOS!). Menținem poziția 10 secunde, după care ne relaxăm și repetăm mișcarea de 8 ori.

4. Flexia cervicală.

Style: "Neutral"

Poziția este ca în poză. În poziția “ridicarea pieptului”, aplecăm ușor capul înainte ca și când am da din cap afirmativ. Menținem poziția 10 secunde, simțim întinderea gâtului în spate la bază, relaxăm și repetăm mișcarea de 8 ori.

5. Întinderea spatelui sus.

Poziția e ca în poză. Ne ridicăm de pe scaun, încrucișăm mâinile în spatele capului. Tragem de coate înapoi până simțim lamelele umerilor că se unesc . Menținem poziția 10 secunde după care ne relaxam și repetăm mișcarea de încă 8 ori.

6. Întinderea spatelui jos.

Style: "Neutral"

Poziția e ca în poză. Ne ridicăm de pe scaun, încrucișăm mâinile în zona lombară. Tragem de coate înapoi cât putem de mult. Menținem poziția 10 secunde după care ne relaxăm și repetăm mișcarea de încă 8 ori.

7. Întinderea pieptului.

job7

Poziția ideală e ca în poză. La un colț, ridicăm mâinile la nivelul umerilor, punem coatele, antebrațele și palmele pe câte un perete. Ne aplecăm înainte, pentru a ne întinde pieptul. Menținem poziția cât este necesar, până ne simțim dezmorțiți/întinși.

Ca alternativă se poate folosi o ușă, mișcarea e aceeași, poza de mai jos e exemplificativă.

job7bonus1

Ca bonus recomand și întinderea gâtului, umerilor și spatelui ca în imaginea de mai jos.

job7bonus

Mai exact: punem palmele pe perete și ne aplecăm înainte, lăsăm pieptul să cadă spre sol.

Exercițiile de mai sus ajută foarte mult la menținerea mobilității și scad riscul accidentărilor. Chiar dacă puteți să iscați zambete printre colegi, recomand să faceți aceste scurte exerciții de mai multe ori în timpul programului de lucru, sau atunci când stați mai mult în fața calculatorului. La fiecare 30 de minute, dacă faceți 30 de secunde de mișcare veți fi mai câștigați. Nu trebuie să faceți ciclul complet din prima, nu e nevoie să pierdeți mai mult de 30 de secunde / ciclu. Regula de aur: la fiecare 30 de minute, faceți 30 de secunde de exerciții.

Vă veți simți mult mai bine.

 

Sursa articol – http://valentinbosioc.com/

Comments are closed.